SK EN

Launch obrneného vozidla Gerlach

Launch obrneného vozidla Gerlach pre Zetor Engineering
Názov projektu: Launch obrneného vozidla Gerlach
Klient: Zetor Engineering
Obdobie realizácie: 2018



Zhrnutie
Agentúre sa vďaka premyslenej stratégii podarilo z neznámeho prototypu obrneného vozidla od Zetor Engineering Slovakia vytvoriť mediálneho víťaza medzinárodného veľtrhu obrannej techniky IDEB 2018. V deň otvorenia veľtrhu sa vozidlo Gerlach objavilo vo všetkých hlavných TV správach a informácie zverejnili všetky relevantné médiá v SR aj ČR, Rumunsku a Bulharsku. A to bez väčšieho mediálneho rozpočtu. Čo stálo za týmto úspechom? V porovnaní s konkurenciou sme komunikovali otvorene a vytvorili sme mediálny tlak na otvorenie rokovaní o zaradení Gerlachu do tendra 4x4.

Výzva a cieľ
Spoločnosť Zetor Engineering Slovakia finalizovala na jar výrobu prototypu nového taktického obrneného vozidla 4x4. Cieľom bolo stihnúť launch na veľtrhu obrannej techniky IDEB v máji 2018 a pokúsiť sa zaradiť Gerlach do rozbehnutého tendra Ministerstva obrany SR na obrnené vozidlá 4x4. Gerlach pritom vstupoval na veľmi saturovaný trh: o tender 4x4 sa uchádza nielen víťaz tendra 8x8 (Patria), ale aj viacerí zahraniční konkurenti. Pre naše zaradenia do tendra bolo preto životne dôležité dobre odprezentovať kvality Gerlachu a intenzívnou kampaňou vytvoriť silný mediálny tlak.    

Stratégia a plán 
Po tom, ako Gerlach v zime 2017 nestihol vojenskú prezentáciu v teréne (nebol dokončený), bol IDEB jednou z mála šancí, ako zaujať velenie slovenskej armády a zároveň stihnúť prebiehajúci tender 4x4. Stratégia bola zdanlivo jednoduchá: bolo potrebné dobre odkomunikova5 jeho konštrukčnú unikátnosť a silné stránky (modularita, mobilita, balistická ochrana, bezkonkurenčná cena) a predovšetkým - aby sa o Gerlachu hovorilo, aby bolo spoločensko-politicky neprijateľné ho do tohto tendra nepozvať. Vedeli sme tiež, že ak máme byť „rýchli“, musíme byť v komunikácii iní než konkurenti. 

Realizácia
  1. Príprava a stratégia
Pre pochopenie insightu a komunikácie konkurentov sme oslovili renomovaného vojenského analytika.  
  1. Prezentácia na IDEB
Veľtrh IDEB bol pre nás kľúčovou platformou – bol verejnou arénou konfrontácie Gerlachu s konkurenciou, príležitosťou na launch vozidla aj prvé oficiálne stretnutia s autoritami. Keďže stratégiou bolo odlíšiť sa, rozhodli sme sa komunikovať s médiami na tento segment netradične – veľmi otvorene. V rámci veľtrhu sme zorganizovali tlačovú konferenciu, kam sme pozvali širokú skupinu médií. K dispozícii boli aj reálni operátori vozidla, ktorí demonštrovali kapacitu, ergonómiu a užívateľskú priaznivosť Gerlachu. Takýto prístup a program konkurencia neponúkla, hoci disponovala nákladnejšími a rozmernejšími stánkami.
  1. Komunikácia s odbornými médiami
Od počiatku sme viedli intenzívnu komunikáciu s odbornými vojenskými médiami. Vo väčšine sa podarilo – prevažne neplatene – zverejniť komplexné výstupy o Gerlachu. 
  1. Medializácia na vybraných trhoch
Gerlach sa uchádza o zákazky aj mimo Slovenska, mediálny launch sme preto  s partnerskými agentúrami koordinovali aj v Česku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. 

Výsledky
Cieľ sa podarilo naplniť– Gerlach bol nielen hviezdou hlavných správ v deň otvorenia výstavy, ale široká neplatená medializácia (platené boli len tlačové agentúry) pokračovala ďalej. Aj vďaka kampani sa už na veľtrhu začali oficiálne rokovania o zaradení Gerlachu do tendra 4x4. 
 
Celková bilancia mediálnych výstupov:
Spravodajské a spoločenské médiá (SR): 46
  • Hlavné spravodajské relácie RTVS a TV Joj
  • Denníky SME, Pravda, HN
  • Nový Čas, topky.sk
 
Zahraničné médiá (ČR, HU, RO, BG): 83
Odborné médiá: 5 (všetky relevatné – ATM, Armádní noviny, Strelecká revue, Security magazín)
 
Váš internetový prehliadač je zastaralý

Pre správne zobrazenie stránky si prosím aktualizujte svoj interentový prehliadač. Aktualizovať prehliadač

×