SK EN

Slováci sú romantické duše. Do topánok sa musia zaľúbiť

Aký zmysel primárne využívate pri kúpe topánok? Niekomu musí nová obuv voňať, inému dobre klopkať. Časť z nás si zo všetkého najviac potrpí na vyberaný materiál a nesmieme zabúdať ani na nevyliečiteľných romantikov, čo sa v predajni s obuvou potrebujú do topánok zaľúbiť. Samozrejme, jedine na prvý pohľad.
Aký zmysel primárne využívate pri kúpe topánok? Niekomu musí nová obuv voňať, inému dobre klopkať. Časť z nás si zo všetkého najviac potrpí na vyberaný materiál a nesmieme zabúdať ani na nevyliečiteľných romantikov, čo sa v predajni  s obuvou potrebujú do topánok zaľúbiť. Samozrejme, jedine na prvý pohľad.

Na túto a mnohé ďalšie otázky odpovedalo v unikátnom CCC prieskume „Milujeme krásne topánky“ viac ako 2500 respondentov. Posvietili sme Slovákom na nohy. A výsledky? Pobavili aj prekvapili. Tu je výber top odpovedí. 

Topánky nie sú len topánky. Sú to VAŠE topánky
Určite aj vy doma „sušíte“ minimálne jeden pár topánok, ktorý je skoro na rozpadnutie, ale neviete ho vyhodiť. Či skôr nechcete. Viaže vás k nemu nostalgia a z praktického kúska módy sa tak stáva niečo viac, niečo vaše.  Pre 53,6 percenta Slovákov sú takýmto „nevyhoditeľným“ kúskom topánok vychodené tenisky, v ktorých prešli poriadny kus sveta. 24,9 percenta z nás má vrelý vzťah k topánkam, vyplývajúci z ich pôvodu – boli totiž darované od blízkeho človeka.

Keď je reč o silných emóciách, je jasné, že do rebríčka sa musela dostať aj svadba. Na svoje svadobné topánky najradšej spomína 11,3 percenta Slovákov. Najmenšej popularite – 10,2 percenta – sa tešia topánky našej mladosti, erárne školské cvičky. Tak schválne, našli by ste ešte niekde tie vaše?

Nemusíme byť za Londýnčanov
Z prieskumu CCC vyplynulo, že vkus Slovákov je nevýstredný a praktický. V našich uliciach to teda vyzerá menej divoko ako napríklad v londýnskych.  Iba 5 percent oslovených uviedlo, že preferujú topánky, ktoré sú odvážne a svojím výzorom vyčnievajú z davu. Väčší záujem je o aktuálne módne trendy. Každý piaty Slovák uprednostňuje obuv, ktorá vyzerá šik.

35,3 percenta volí najčastejšie obuv, ktorá nepodlieha momentálnym módnym prúdom a je na pohľad elegantná, so známkami nadčasovosti. Za absolútneho favorita si však Slováci zvolili športové a praktické topánky, rozhodlo o tom 39 percent respondentov.

Do topánok sa musíme zapozerať
Prieskum CCC neostal nič dlžný svojmu menu „Milujeme krásne topánky“. 82,5 percent opýtaných sa s poriadne vysokým náskokom vyjadrilo, že do nových topánok sa musia, obrazne povedané, zamilovať na prvý pohľad. V odpovedi na otázku, ktorým zmyslom nakupujú topánky, uviedli za primárny poradný orgán pri rozhodovaní zrak. Hmatom a preklepávaním kvality výrobného materiálu robí nákupné rozhodnutia 16,1 percenta slovenských zákazníkov. Ak sa v predajni s obuvou riadite najmä čuchom a sluchom, ste v značnej menšine. 0,9 percenta Slovákov si potrpí na vôňu novej obuvi a iba pol percenta z nás hodnotí nové topánky na základe zvuku, aký vydávajú pri chôdzi.
 
Zdroj: prieskum CCC, august 2015

Galéria

48_para_CMYK.jpg
Váš internetový prehliadač je zastaralý

Pre správne zobrazenie stránky si prosím aktualizujte svoj interentový prehliadač. Aktualizovať prehliadač

×