Späť

Zábavno-edukatívne videá ELTMA

Názov projektu Videá so Števom Martinovičom

Klient ELT Management

Obdobie realizácie 2019

Zábavno-edukatívne videá ELTMA

Zhrnutie

Nezisková spoločnosť ELTMA prišla s ťažkou témou zodpovednosti výrobcov, recyklácie pneumatík a práv spotrebiteľov. Agentúra vytvorila edukatívnu kampaň v médiách, sociálnych sieťach a prostredníctvom ambasádora. Výsledkom tejto kampane je rast znalosti problematiky a kľúčového posolstva, ktorý z počiatočných 9 % v roku 2018 dosiahol vlani úroveň 60 % spontánnej znalosti. Vďaka tomu sme Slovákov naučili, že ojazdené pneumatiky môžu nechať v pneuservise úplne zadarmo, a že zodpovedným správaním šetríme životné prostredie.

Výzva a cieľ

Primárnym cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie spotrebiteľov o spätnom zbere pneumatík, pútavo informovať o podmienkach zberu a upozorniť na ich práva podľa Zákona o odpadoch – a teda, že vrátenie ojazdených pneumatík je zadarmo. Informatívna kampaň mala tiež poukázať na vplyv recyklácie pneumatík na životné prostredie, zvýšiť povedomie o značke Eltma s cieľom navýšiť i počet zberných miest. Úlohou bolo osloviť rozsiahlu cieľovú skupinu: od širokej verejnosti, motoristov až po subjekty na základe zákona: distribútorov pneumatík, pneuservisy a starostov obcí.

Stratégia a plán

Téma recyklácie pneumatík a Zákona o odpadoch je zložitá. Pre oslovenie širokej verejnosti sme vymysleli nielen edukatívny, ale aj zábavný spôsob. Seriál videí Otázky a odpovede ELTMA je pripravený v spolupráci  s ambasádorom Števom Martinovičom. Vtipnou formou predstavuje ELTMU a jej princípy fungovania. Jedná sa o seriál videí – paródie na rôzne TV programy. Edukuje motoristov, upozorňuje na potrebu recyklácie aj vzťah k ekológii. Súčasťou kampane je aj samostatná microsite kamspneumatikou.sk vo forme kresleného komiksu a animovaných postavičiek rodiny pneumatík – Eltmákovcov.

Realizácia

Médiá

Youtube, FB, IG, LinkedIn, microsite a zároveň podporné a informačné online a printové médiá, ako aj na sociálne siete klienta. Cieľom je zvýšiť povedomie o problematike medzi širokou verejnosťou a hlavne mladými modernými ľuďmi.

Zábavný ambasádor

Na sociálnych sieťach komunikujeme prostredníctvom herca Števa Martinoviča posolstvo kampane: „Zbav sa svojej pneumatiky zadarmo!“ Vďaka seriálu vtipných videí, kde ambasádor paroduje TV programy a relácie napr: Aj múdry schybí, Milionár, Kredenc, Veštiareň, Telenovela, Dedinský rozhas atď…
zobrazuje fungovanie a princípy neziskovej organizácie ELTMA, ukazuje cestu pneumatiky od jej odovzdania v pneuservise až po jej recykláciu, a ďalšie spracovanie až po samotnú ochranu životného prostredia.

Microsite www.kamspneumatikou.sk

Klasická webstránka Eltma je zameraná odborne, smerom k motoristom a organizáciám. Preto sme pre širšiu verejnosť aktivovali zábavnejšiu formu webu, kde je formou rodinky Eltmákovcov a kresleným komiksom znázornená cesta pneumatiky správnym i nesprávnym spôsobom. Tento je jednoduchý a pútavý približuje komplikovanú tému najširšej verejnosti aj novým generáciám – deťom a mládeži.

Výsledky

Podľa prieskumu DICIO Marketing sa ukázalo zvýšenie znalosti problematiky z počiatočných 9 % (2018) až na 60 % (2019). V zábavnej časti kampane, na sociálnych sieťach influencerov, dosiahlo najúspešnejšie video 124 985 zhliadnutí. Hlavne sa podarilo dostať do širokého povedomia a zrozumiteľne vysvetliť aj takú komplikovanú tému akou je  zodpovednosť výrobcov a recyklácia. Eltma touto kampaňou učí aj nové generácie mladých a deti rozmýšľať a správať sa zodpovedne. V neposlednom rade kampaň pomáha zrozumiteľne vysvetliť platformu: organizáciu zodpovednosti výrobcov.

PRime time Slovensko

+421 2 672 67 340

primetime@primetime.sk

Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava

Zobraziť mapu

PRime time PR Česká republika

+421 905 248 814

info@primetimepr.cz

Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1

Zobraziť mapu

Kontaktujte nás

Napíšte nám