SK EN

Začala sa letná sezóna grilovačiek a záhradkárstva

Slováci sa vyrojili do svojich záhradiek, začínajú stúpať predaje grilov a kosačiek. Práve v tomto období za ne Slováci utratia najviac z celého roku. Ešte vlani však Slováci toľko vybavenia pre dom a záhradu nenakupovali, obrat v kategórii vzrástol medziročne takmer o štvrtinu. Vyplýva to z analýzy online kategórií, ktorú vypracoval najväčší nákupný radca Heureka.sk.
Bratislava 19. mája – Slováci už začali letnú sezónu vo svojich záhradkách, na dračku idú všetky produkty spojené s grilovačkou a taktiež kosačky. Rovnako sa očakáva, že v najbližších týždňoch sa bude zvyšovať aj predaj bazénov. „Práve v tomto období sa začína rásť vlna záujmu o záhradné grily či záhradnú techniku, ako sú napríklad kosačky alebo bazény. Ľudia po zime začínajú opäť žiť vo svojich záhradkách a dvoroch,“ vysvetľuje šéf najväčšieho online porovnávača tovarov Heureka.sk Tomáš Braverman.

U Slovákov sú čím ďalej, tým viac obľúbené grilovačky. Heureka v tomto období zaznamenala medziročný nárast záujmu približne o 15 %. „Kým v chladnejšom počasí idú na odbyt skôr elektrické grily, počas teplejších dní si ľudia kupujú už aj plynové a záhradné grily. Práve v tomto období, od mája do augusta, zaplatia Slováci za grily najviac peňazí, celkom dve tretiny celoročného obratu. Po prvý raz je to s príchodom teplejšieho počasia a potom počas leta,“ doplnil Braverman.
 
Dom a záhrada sú online populárne
V oblasti produktov pre záhradkárov eviduje Heureka aj veľký počet e-shopov, celkovo 457. „Je to pochopiteľné, keďže táto kategória zahŕňa veľmi široký sortiment. Patria doň rozličné produkty, od drobných vecí  až po obrovský nábytok, ktorý nakupujú online.  Svedčí o tom aj počet predaných produktov v kategórii – 217 000. Záhradkárstvo jednoducho patrí u Slovákov medzi jedno z najobľúbenejších hobby,“ dodal Braverman.

Ešte vlani Slováci vybavenie pre dom a záhradu na internete toľko nenakupovali, medziročne vzrástol obrat v tejto oblasti takmer o štvrtinu (23 %). Dáta vychádzajú z Analýzy nákupných kategórií, ktorú  robil portál Heureka pre Slovensko prvýkrát. V kategórii dom a záhrada tvorí tretinu nákupov vybavenie do záhrady, pätinu tvorí nábytok a ďalšiu pätinu bývanie a doplnky.
Najpredávanejšími produktmi sú bazény a kosačky. Niet sa prečo čudovať, k záhradkárstvu majú Slováci skutočne blízko. Okrem iného z analýzy napríklad vyplynulo, že dve tretiny celkového obratu za kosačky utratili vlani Slováci počas mesiacov apríl, máj a jún, 70 % obratu za bazény zaplatili zase Slováci počas júna a júla.
Váš internetový prehliadač je zastaralý

Pre správne zobrazenie stránky si prosím aktualizujte svoj interentový prehliadač. Aktualizovať prehliadač

×