SK EN

Vyliečme nezáujem

Vyliečme nezáujem pre Ligu za duševné zdravie
Názov projektu: Vyliečme nezáujem
KlientLiga za duševné zdravie
Obdobie realizácie: 2016


Zhrnutie 
V súvislosti s každoročnou zbierkou Dni nezábudiek oslovila Liga za duševné zdravie agentúru MARK BBDO s prosbou o spoluprácu. Do spolupráce sa zapojili aj digitálne agentúry PS:Digital, Diorama, produkčná spoločnosť Soft Pillow a PR agentúra PRime time. Projekt teda unikátne spojil niekoľko slovenských agentúr a osobností s cieľom vzbudiť záujem verejnosti i médií o témy, ktoré nikoho nezaujímajú. Vďaka PR časti tejto kampane sme v priebehu troch týždňov zaznamenali viac ako 160 neplatených výstupov v médiách. Verejnosť sa konečne o tému duševného zdravia začala zaujímať.
 
Výzva a cieľ
Liga za duševné zdravie ako neziskovka sa 20 rokov snaží pomôcť ľuďom, ktorí trpia najrôznejšími formami duševných chorôb, potýka sa však so všeobecným nezáujmom. Najhmatateľnejším dôsledkom je, že životy zachraňujúca linka dôvery Nezábudka pred 12 rokmi zanikla a dodnes sa ju nepodarilo obnoviť. V ostatných rokoch upadal záujem verejnosti i médií o tému duševného zdravia, Lige sa nedarilo ani vo verejných zbierkach... Dostala sa tak na pokraj existencie, zdrojov a ľudských síl a bolo životne dôležité urobiť z témy, ktorá nikoho nezaujíma, opäť tému, ktorá zarezonuje v spoločnosti.  

Stratégia a plán
Kampaň sa zameriava na najväčšiu bariéru, ktorá bráni akejkoľvek zmene neutešeného stavu: nezáujem samotný. Zásadnú prekážku obracia na kľúčovú ideu a snaží sa získať záujem verejnosti a kompetentných štátnych organizácií. Pre úspech kampane bolo zásadné aktívne zapojenie médií a využitie známych osobností, ktoré prirodzenú pozornosť verejnosti zo seba presmerovali na problematiku duševného zdravia. Cieľom kampane „Vyliečme nezáujem“ bolo vzbudiť pozornosť verejnosti a začať realizovať obnovenie linky dôvery Nezábudka.
 
Realizácia
Web
Na začiatku kampane bola spustená microsite, na ktorej sme rozpovedali Príbeh Nezábudky a spustili online zbierku.
Výhybky pozornosti
Do kampane sa postupne zapájali aj osobnosti, s ktorými agentúra MARK BBDO nakrútila krátke videospoty. Tie ich potom zdieľali na svojich sociálnych sieťach. Videá zaznamenali niekoľko desiatok tisíc zdieľaní a pozitívne komentáre svojich followerov. Do kampane sa zapojili Iveta Radičová, Ivan Bella, Celeste Buckingham, Michal Hvorecký, Evelyn, Ludwig Bagin, Dominika Kavašová, Sajfa, Juraj Tabaček, Peter Bebjak, Adam Ďurica, Marcel Forgáč, Branko Radivojevič a Tomáš Starosta. Niektorí z nich prezradili osobné motivácie na zapojenie sa do kampane.
Médiá
Pre médiá sme pripravili dve tlačové konferencie, kde zástupcovia Ligy za duševné zdravie, poprední slovenskí psychiatri i zástupca NCZI hovorili o stave psychiatrie na Slovensku, linke Nezábudka a zbierke na jej podporu i o alarmujúcich štatistikách, týkajúcich sa duševného zdravia mladých ľudí na Slovensku. Médiám sme poskytli aktuálne informácie a údaje. Podarilo sa nám dostať tému do Telerána v TV Markíza i do hlavných správ verejnoprávnej televízie.
 
Výsledky
Najvýznamnejšie mediálne výstupy:
  • Spravodajstvo RTVS v deň začatia zbierky, moderátori mali po prvý raz pripnutú nezábudku
  • TV Markíza, hovorilo sa o samovraždách, zbierke aj kampani
  • Denník SME
  • Rozsiahle spracovanie témy v online sme.sk (sme.primar.sk, sme.kultura.sk, fici.sk)
  • Rozhovor s MUDr. Belanskou na topky.sk
  • Regionálne denníky na celom Slovensku
Počas troch týždňov sme zaznamenali viac ako 160 výstupov v printe, online, TV a rozhlase.
14 osobností slovenského kultúrneho, športového i spoločenského života sa zapojilo zdieľaním videa pre Ligu cez svoje profily.

Ale najmä sa aj vďaka našej malej pomoci podarilo Linku opäť spustiť!
Váš internetový prehliadač je zastaralý

Pre správne zobrazenie stránky si prosím aktualizujte svoj interentový prehliadač. Aktualizovať prehliadač

×