Späť

Vyheurekujte si to!

Názov projektu Vyheurekujte si to!

Klient Heureka

Obdobie realizácie 2020

Vyheurekujte si to!

Zhrnutie

V minulom roku museli mnohí kvôli pandémii zmeniť svoje nákupné správanie a viac nakupovať online. S najväčším nákupným radcom Heureka sme ako jediný e-commerce subjekt otvorili tému hrozieb, ktoré pri online nákupoch čakajú neskúsených zákazníkov. V najsilnejšom nákupnom období roka sme doplnili masívnu ATL kampaň aj PR kampaňou – formou darčekového radcu, informačných článkov, online poradní a vystúpení v médiách radili ľuďom ako zvládnuť vianočné nákupy čo najbezpečnejšie. Viac ako 200 výstupmi sme pomohli tisícom ľudí ušetriť.

Výzva a cieľ

Heureka dlhodobo bojuje proti falošným zľavám, ktoré v najsilnejších nákupných obdobiach zneužíva množstvo e-shopov. Rok 2020 však poznamenala pandémia koronavírusu a kvôli zatvoreným obchodom aj oblasť e-commerce, ktorá medziročne vzrástla o 40%. S týmto nárastom sme už v prvej vlne pandémie zaznamenali aj nárast nových e-shopov, ktoré zneužívali situáciu a nevzdelanosť nových online zákazníkov. Vedeli sme, že v najsilnejšom období pred Vianocami sa tento trend ešte zhorší. Našou odpoveďou bola edukatívna kampaň plná užitočných rád.

Stratégia a plán

Cieľom kampane bolo informovať ľudí o možnostiach, ale aj hrozbách neopatrného nakupovania na internete. E-commerce a nákupné správanie boli v roku 2020 špecifické, a preto Heureka na základe dátovej analýzy, predikcie a online dotazníka vytvorila analýzu predvianočného nákupného správania, z ktorej sme získali insighty na kampaň. Z analýzy vyplynulo, že napriek tomu, že viac ako 90% ľudí kupuje darčeky na internete, treba podporiť ich znalosť o pravidlách bezpečného a výhodného online nakupovania.

Realizácia

Heureka v predvianočnom období spustila na svojej stránke darčekového radcu a v TV spot. My sme ATL kampaň podporili edukatívnou PR kampaňou s rôznorodými mediálnymi formátmi pre najväčší zásah:

  1. Tlačové správy

Počas kampane sme vydali 8 TS, v ktorých sme médiá a čitateľov informovali o  nápore na e-shopy a kuriérov, dokedy si objednať darčeky, aby stihli doraziť, ako vrátiť nechcené darčeky a najmä ako nepodľahnúť falošným zľavám. Všetky informácie sme aktualizovali v reálnom čase podľa protipandemických opatrení.

  1. Spolupráca s tlačovými agentúrami

V spolupráci s TASR a SITA sme vydali 34 platených výstupov, aby sme oslovili širokú cieľovú skupinu.

  1. Spolupráca s portálom Refresher.sk

Aby sme oslovili aj mladých, uverejnili sme článok na portáli refresher.sk a kvíz na jeho Instagrame. Len touto spoluprácou sme oslovili cca 50 000 ľudí.

  1. TV

Okrem toho, že šéf Heureky Tomáš Braverman v rannom vysielaní TV Markíza a TV JOJ  osobne dával užitočné rady, objavili sme sa aj spontánne v spravodajstve troch televízií s 5 reportážami.

  1. Online poradne

Na online portáli feminity.sk a vo vysielaní Funradia sme pripravili poradňu pre kohokoľvek.

Výsledky

Vďaka našej kampani si Heureka ako jediná „prisvojila“ tému bezpečnosti online nákupov a posilnila svoj pozicioning  najdôveryhodnejšieho odborníka na e-commerce. Kampaň bola výrazná najmä svojou neplatenou časťou: zaznamenali sme viac ako 40 otázok od novinárov, vzniklo 200 spontánnych výstupov. V online poradniach sme dostali od čitateľov viac ako 30 otázok, ktoré sme im pomohli v reálnom čase vyriešiť. Heureka sa postupne objavila v spravodajstve troch slovenských TV staníc. A v neposlednom rade sme pomohli tisícom Slovákov, ktorí dôverovali, že Heureka im dobre poradí.

PRime time Slovensko

+421 2 672 67 340

primetime@primetime.sk

Viedenská cesta 5, 851 01 Bratislava

Zobraziť mapu

PRime time PR Česká republika

+421 905 248 814

info@primetimepr.cz

Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1

Zobraziť mapu

Kontaktujte nás

Napíšte nám