Názov projektu #EmergencyLessons
Klient UNICEF/EÚ
Obdobie realizácie 2016
Slovensko je jednou z desiatich európskych krajín, ktoré podporujú kampaň za vzdelávanie v krízových krajinách s názvom #EmergencyLessons. Slovenské deti berú školu ako samozrejmosť. V krízových krajinách, akou je Ukrajina, však táto škola zachraňuje životy. V rámci lokálnej kreatívy sme mali vymyslieť spôsob, ako osloviť cieľovú skupinu vo veku 13 – 25 rokov. Navyše, o konflikte na Ukrajine sa už nehovorí.
Medzi top médiá pre millenials patrí refresher.sk, logickým krokom bolo spojiť sa s touto značkou. Ako ambasádora sme vybrali Jara Bekra, ktorý má potenciál osloviť nielen mladých, ale z pozície otca aj širšiu cieľovú skupinu.
1. Globálna kampaň
Pre kampaň sa raz mesačne pripravovali videá z krízových krajín, ktoré boli rovnaké pre všetky zapojené európske krajiny. Zároveň sa k rovnakej téme vyjadril slovenský ambasádor. Na tieto videá sme každý mesiac naviazali článok na refresher.sk, ďalšiu medializáciu aj platenú podporu na Facebooku.
2. Lokálna kampaň
Lokálna kampaň sa začala cestou na východ Ukrajiny, počas ktorej postovali na sociálnych sieťach nielen Jaro Bekr a refresher.sk, ale aj UNICEF Slovensko. Na ceste sa zúčastnila aj TV Markíza.
Z cesty vznikol krátky sedemminútový dokument s komentárom Jara Bekra (https://www.facebook.com/UnicefSlovensko/videos/1233980536653128/). Tento dokument je určený pre kampaň na Facebooku, kde kampaň prebiehala do začiatku decembra, aj pre premietanie priamo na školách.
K lokálnej kampani sme pripravili aj neformálne stretnutie pre médiá, na ktorom sme launchovali video. Z cesty pripravovali reportáže refresher.sk aj TV Markíza. Na podporu videa sme využili médiá aj VIP osobnosti.
3. Ďalšie aktivity
Kampaň bola súčasťou ďalších aktivít pripravovaných na školách priamo so študentmi.
Cieľom kampane bolo zasiahnuť do konca decembra na sociálnych sieťach 900 000 ľudí. V polovici októbra mala kampaň zásah vyše 830 000 ľudí.
Výsledky kampane k dokumentu z cesty na Ukrajine za prvých 10 dní:
Celkovo ku kampani vyšlo v médiách doteraz takmer 40 mediálnych výstupov. Ku každej aktivite pripravil samostatný výstup aj refresher.sk, tieto výstupy dosiahli niekoľkotisícovú čítanosť aj vysoký reach na Facebooku.
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1