Názov projektu Videá so Števom Martinovičom
Klient ELT Management
Obdobie realizácie 2019
Nezisková spoločnosť ELTMA prišla s ťažkou témou zodpovednosti výrobcov, recyklácie pneumatík a práv spotrebiteľov. Agentúra vytvorila edukatívnu kampaň v médiách, sociálnych sieťach a prostredníctvom ambasádora. Výsledkom tejto kampane je rast znalosti problematiky a kľúčového posolstva, ktorý z počiatočných 9 % v roku 2018 dosiahol vlani úroveň 60 % spontánnej znalosti. Vďaka tomu sme Slovákov naučili, že ojazdené pneumatiky môžu nechať v pneuservise úplne zadarmo, a že zodpovedným správaním šetríme životné prostredie.
Primárnym cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie spotrebiteľov o spätnom zbere pneumatík, pútavo informovať o podmienkach zberu a upozorniť na ich práva podľa Zákona o odpadoch – a teda, že vrátenie ojazdených pneumatík je zadarmo. Informatívna kampaň mala tiež poukázať na vplyv recyklácie pneumatík na životné prostredie, zvýšiť povedomie o značke Eltma s cieľom navýšiť i počet zberných miest. Úlohou bolo osloviť rozsiahlu cieľovú skupinu: od širokej verejnosti, motoristov až po subjekty na základe zákona: distribútorov pneumatík, pneuservisy a starostov obcí.
Téma recyklácie pneumatík a Zákona o odpadoch je zložitá. Pre oslovenie širokej verejnosti sme vymysleli nielen edukatívny, ale aj zábavný spôsob. Seriál videí Otázky a odpovede ELTMA je pripravený v spolupráci s ambasádorom Števom Martinovičom. Vtipnou formou predstavuje ELTMU a jej princípy fungovania. Jedná sa o seriál videí – paródie na rôzne TV programy. Edukuje motoristov, upozorňuje na potrebu recyklácie aj vzťah k ekológii. Súčasťou kampane je aj samostatná microsite kamspneumatikou.sk vo forme kresleného komiksu a animovaných postavičiek rodiny pneumatík – Eltmákovcov.
Médiá
Youtube, FB, IG, LinkedIn, microsite a zároveň podporné a informačné online a printové médiá, ako aj na sociálne siete klienta. Cieľom je zvýšiť povedomie o problematike medzi širokou verejnosťou a hlavne mladými modernými ľuďmi.
Zábavný ambasádor
Na sociálnych sieťach komunikujeme prostredníctvom herca Števa Martinoviča posolstvo kampane: „Zbav sa svojej pneumatiky zadarmo!“ Vďaka seriálu vtipných videí, kde ambasádor paroduje TV programy a relácie napr: Aj múdry schybí, Milionár, Kredenc, Veštiareň, Telenovela, Dedinský rozhas atď…
zobrazuje fungovanie a princípy neziskovej organizácie ELTMA, ukazuje cestu pneumatiky od jej odovzdania v pneuservise až po jej recykláciu, a ďalšie spracovanie až po samotnú ochranu životného prostredia.
Microsite www.kamspneumatikou.sk
Klasická webstránka Eltma je zameraná odborne, smerom k motoristom a organizáciám. Preto sme pre širšiu verejnosť aktivovali zábavnejšiu formu webu, kde je formou rodinky Eltmákovcov a kresleným komiksom znázornená cesta pneumatiky správnym i nesprávnym spôsobom. Tento je jednoduchý a pútavý približuje komplikovanú tému najširšej verejnosti aj novým generáciám – deťom a mládeži.
Podľa prieskumu DICIO Marketing sa ukázalo zvýšenie znalosti problematiky z počiatočných 9 % (2018) až na 60 % (2019). V zábavnej časti kampane, na sociálnych sieťach influencerov, dosiahlo najúspešnejšie video 124 985 zhliadnutí. Hlavne sa podarilo dostať do širokého povedomia a zrozumiteľne vysvetliť aj takú komplikovanú tému akou je zodpovednosť výrobcov a recyklácia. Eltma touto kampaňou učí aj nové generácie mladých a deti rozmýšľať a správať sa zodpovedne. V neposlednom rade kampaň pomáha zrozumiteľne vysvetliť platformu: organizáciu zodpovednosti výrobcov.
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1